Privacybeleid Kadotikker

Jouw privacy is voor Kadotikker.nl van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet. Dit betekent dat je gegevens veilig zijn bij ons en dat wij ze altijd netjes gebruiken. We verwerken alleen gegevens die nodig zijn voor het verwerken en verzenden van jouw bestelling en de verwerking van de ‘potjes’. De gegevens die je aan ons doorgeeft, worden bewaard op de beveiligde servers van onze hosting partner. Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele ­privacybeleid vind je op Kadotikker.nl. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze ­wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging. Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 26 oktober 2020.

  1. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

    Kadotikker, gevestigd aan de Eldrikseweg 18, 6998 CC, Laag-Keppel is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

  2. Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

    Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Kadotikker verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Kadotikker, zoals onze klanten en zakelijke contactpersonen. Onder Kadotikker valt ook Kadotikker.nl.

  3. Wat zijn persoongegevens?

    Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres en je IP-adres maar ook andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je Kadotikker bestelgeschiedenis of surfgedrag.

  4. Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?

    Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met Kadotikker, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners. We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact met ons zoekt. In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een kado direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens.

  5. Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoe lang worden deze bewaard?
    1. Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling

      Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig. Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer. Deze gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens, gerelateerd aan je bestelling, 7 jaar bewaren.

    2. Gegevens in jouw account

      In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres en betaalgegevens. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen in je account.

    3. Gegevens over jouw contact met Kadotikker.nl

      Je kunt contact met ons opnemen. Je kunt met ons whatsappen, bellen, e-mailen of chatten of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook en Instagram. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.

    4. Gegevens voor een optimale platform beleving

      Op ons platform staan meer dan 2 kado's. Wij willen jou dan ook graag helpen om tussen deze kado's te vinden wat je zoekt. Allereerst zorgen we dat ons platform goed werkt zodat jij deze optimaal kunt gebruiken. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan Kadotikker jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt. We zorgen er ook voor dat Kadotikker zo relevant mogelijk is door ons platform af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik- en koopgedrag bij Kadotikker. Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau in kunnen zetten. Daarbij gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten. Wij willen het bezoek aan het platform makkelijk en leuk maken. Daarom bewaren wij deze gegevens zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens.

    5. Gegevens voor marketing en nieuwsbrieven

      We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via onze nieuwsbrief. Voor de nieuwsbrief moet je je aanmelden. Wil je liever geen nieuwsbrief meer ontvangen kun je je hiervoor weer afmelden.

    6. Social media

      Als je social media zoals Facebook of Instagram gebruikt, kun je via ‘like en share’ knoppen kado's die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Kadotikker krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.

  6. Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
    1. Verzending en providers

      We werken via PostNL. Onze logistieke partner krijgt van ons de naam van de ontvanger en het bezorgadres. Deze informatie hebben zij nodig om jouw kado op het door jouw gekozen adres af te leveren. Verder werken wij met betaalprovider Mollie B.V. Zij nemen het laatste deel van je bestelling van ons over, namelijk het betaalproces. Zij zullen enkel gegevens van je vragen die nodig zijn voor het afronden van de betaling.

    2. Andere externe dienstverleners

      Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen. Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:

      • het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze website;
      • het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
      • het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van reviews;
      • het leveren van financiële diensten.

    3. De overheid

      Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.

  7. Hoe gaan wij om met gegevens van onze verkooppartners?

    Met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners gaan wij net zo zorgvuldig om als met de gegevens van onze klanten. Daarom geldt dit privacybeleid ook voor onze verkooppartners.

  8. Waar slaan wij jouw gegevens op?

    Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte (“EER”). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.

  9. Hoe worden jouw gegevens beveiligd?

    Kadotikker neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten.

  10. Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
    1. Recht op informatie

      Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.

    2. Recht op inzage

      Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

    3. Recht op correctie

      Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen in je account.

    4. Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen

      Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.

    5. Recht om een klacht in te dienen

      Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact met ons op. Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.

  11. Vragen?

    Als je nog vragen hebt over de wijze waarop Kadotikker met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag; info@kadotikker.nl